søndag 10. juli 2011

DIY: Hjemmelaget fatboy


























Fatboy, saccosekk, gulvpute, kjært barn har mange navn, men uansett er det et deilig sittemøbel!
Her i huset blir saccoputene mest brukt av William, oftest når han spiler tv-spill eller ser barnetv.
Deilig å slenge seg ned å omgis av myke kuler! Den brukes også som landings-sone når han hopper fra daybeden vår *kniz*

Til denne har jeg laget ruter i mange farger for å få et litt barnslig preg på den, å den passer godt inn i den fargerike tv-stua vår. Når den ikke er i bruk "stabler" vi den inn i et hjørne, så den tar ikke stor plass selv om den ruver litt utover gulvet når den er i bruk.

Jeg lager alltid et elastisk innerstoff til saccokulene. Dette for at kulene skal ha rom til å klemmes utover i hjørnene når man setter seg ned, også for å ha mulighet til å ta av yttertrekket å vaske det.
Det blir en ekstra sikkerhet om en søm skulle rakne også, så får du ikke saccokuler i hele huset!

Veldig enkelt prosjekt og mye billigere enn å kjøpe en fix-ferdig fatboy.
Saccokuler får du kjøpt hos stoff og stil, eller om du er heldig å finne en sliten saccosekk på loppemarked kan du ha denne puta i bakhodet.

10 kommentarer:

  1. Dette er den fineste fatboyen jeg har sett ever. Så min stil!!
    Bare at jeg ikke orker å lage en selv. hehe...
    Knallflott, nydelig og supert arbeid. Nyt den!

    SvarSlett
  2. åh den så deilig ut å slenge seg ned i...og superlekker i tillegg, helt klart en vinner!!!

    SvarSlett
  3. kanonfine fatboy:), herlige farger:).
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei! takk førr koseli komentar inne hos mæ!! Du har en skikkeli inspireranes blogg, æ sleng mæ me som følger hos dæ!! Go sommer ;-)

    SvarSlett
  5. Ha så kult! Hjemmelaget fatboy. ME LIKE! Dødskul. Og så fin sofa med alle de deilige fargrike putene på! Nydelig. Artig å titte innom deg! God sommer. Signe

    SvarSlett
  6. perfekt for små kroppar! :)

    takk for besøk så bloggen, er så glad eg fann din. er veldig kjekt å følge andre som og byggjer hus. ser veldig fint ut under her med masse vindu. og spanande med svart golv! gler meg til å sjå! :)

    -klem

    SvarSlett
  7. Den var griselekker Silje! Hvordan får du rutene så fine og rette?

    SvarSlett

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...