mandag 2. januar 2012

Velkommen inn

























i gangen vår...
Huset vårt bærer preg av mange mørke elementer; vi har blandt annet sort gulv, sort trapp, mørk sofa.
Også gangen vår er slik. Mørk, med et par fargeklatter, å det er akkurat slik vi liker det.
Alle veggene i huset er hvite og vi har store vinduer i alle etasjer, så de sorte partiene våre dominerer ikke. Vi var litt redd for at den sorte skyvedørsgarderoben skulle bli litt prangende, men vi tok sjansen og er superfornøyde. Bak den får vi også gjemt alt rotet vårt :)

Jeg har tidligere vist underveis bilder av betongprosjektet i gangen.
Det gikk ikke akkurat sik vi hadde tenkt. Planen var å ha sort betong, som vi skulle vokse.
Men natten da det skulle tørke trakk det kald luft fra den midlertidige døra vår, å det skjedde en kjemisk reaksjon i betongen. Store skjolder og fargeforskjeller. Groper og ujevnheter.
Det var ikke pent, å vi måtte komme opp med en nødløsning.
Betongen ble slipt ned og vi la på blank epoksy.
Det er nå et hvitt slør over den sorte betongen; å vi synes det er superkult! Ble ikke så mørkt heller.

Hang it all og en knæsj rød tivoli lounge stol ble fargeklattene i dette rommet :)


20 kommentarer:

  1. Otroligt läckert! Vilket vackert hem :)
    Kramar Kicki

    SvarSlett
  2. Syntes det ble kjempekult jeg. Hvordan slipte dere det ned? Brukte dere maskin?

    SvarSlett
  3. det betonggulvet ble jo himmelsk da!!
    perfekt:)
    det samme med de sorte dørene..
    sukk - så heldige.

    SvarSlett
  4. Heisan! Vi skal akkurat til å lage slikt gulv. Kan du beskrive prosessen og hvor dere kjøpte epoxy osv. Vi har varmekabler i gulv. Funker det med epoxy da?

    SvarSlett
  5. Kjempe flott gulv..det likte jeg kjempe masse! :))

    SvarSlett
  6. Så delikat!
    Utrolig stilig med det gulvet!

    SvarSlett
  7. Utrolig stilig!!
    Tøft og røft - med fargeklatter innimellom!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  8. Så himla fin gang :) Røft med det gulvet , og med den stolen til ble det prikken over i en ;)

    Du - jeg prøvde det iskalde trikset ditt, med å fryse ned druer . Det var så godt ! Jeg må få blogget det en dag ;) takk :)

    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  9. LEKKERT! Åh, kor eg gler meg til å sjå det "live"!

    STOR klem til deg!

    SvarSlett
  10. Oioioi... LEKKERT!!!
    Virkeølig kult ble dette!!

    Klem fra Anita

    SvarSlett
  11. Wow, stilig!
    DEN garderoben da, deilig.
    Og lekker stol!
    Takk for kommentar hos meg, så fant jeg deg også.
    Du har mange av mine favoritter i hus ser jeg :)
    Er det Bolia sin Vitesse dere har i stuen?
    Den har vi bestilt, venter den i slutten av mnd. :)
    En flott blogg og et flott hjem, og ikke minst herlige unger :)
    Gleder meg til å følge deg videre!
    Klem Guro

    SvarSlett
  12. For et superfint gulv! Hele gangen var kul altså :)

    Herligt!

    -Amalie

    SvarSlett
  13. Det er kanskje det stiligste gang-gulv jeg har gått på i hele mitt liv. Du har en utsøkt smak, lillesøstra mi!

    SvarSlett
  14. Hei hvor er skyvedørsgarderoben fra? Kjempefin:)

    SvarSlett
  15. For et fantastisk gulv! Holder selv på å bygge hus akkurat nå og vi vurderer epoksy, men vi er litt usikre på gulvvarmen. Har dere gulvvarme i gangen? hvis ikke, er ikke gulvet veldig kaldt å gå på?

    SvarSlett
  16. Ja vi har gulvvarme, men i kjelleren har vi vokset betong uten varme under. og så lenge det er varme ellers i rommet føles det ikke kaldt å gå på.
    Epoksyen er litt glatt om man har snø under beina på vinteren men vi legger et teppe der.
    Evnt anbefaler jeg også vokset betong som blir litt mattere i overflaten!!

    SvarSlett
  17. Oi, vokset betong hørtes også spennende ut :-) Er det lov til å spørre om du kan legge ut bilde, eller har du kanskje allerede gjort det? Vi vurderer også epoksy på badegulvet, men hvis det er som du sier glatt med snø under beina kan det vel bli litt i glatteste laget når man har dusjet. Mye man må tenke over når man bygger/pusser opp hus! Men må si jeg har fått mye inspirasjon fra den flotte bloggen din :-)

    SvarSlett
  18. Ja jeg er bare litt bloggelei, men kan sikkert ordne no bilder etterhvert ;) Men vokset betong er matt men glatt på samme tid.
    På badet vårt har vi glatte fliser, 120x60 for vi ville ha minst mulig fuger. Du kan se badet om du klikker
    her: http://traadsnella.blogspot.no/2012/02/baderom.html kommer ikke helt til sin rett, men vi har aldri angret på å ha lagt glatte fliser på badet. Men vi legger alltid håndkle forran dusj og badekar når vi går ut.
    Ikea har noen fine håndklematter som ser ganske bra ut på baderomsgulvet å du trenger ikke å vaske de mellom jvert bruk. Vi ble frarådet epoksy på baderomsgulvet, men husker ikke helt hvorfor. Mener det var noe med at det ikke var helt tett.... Men lykke til ;)

    SvarSlett

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...