lørdag 19. desember 2009

Pepperkaker må vi ha til jul!

Jeg baker ikke så mange kakesorter denne julen, men knerten fikk pepperkakeformer av pakkenissen i kalenderen sin, og ferdigkjøpt pepperkakedeig hadde jeg på lur i skuffen, så vi hadde en fantastisk bakestund sammen!

William er ikke så glad i kaker egentlig, men deig derimot elsker han!
Arbeidsfordelinga ble slik.
Knerten prøvesmakte og godkjente deigen, jeg måtte kjevle, han stakk ut figurer og ville løfte dem over på brettet! Utrolig flink gutt altså! Så samarbeid er tingen!

Vet at mange synes det er pes å bake eller lage mat sammens med barna, men dette fikk jeg gjøre sammens med mamma når jeg var liten å husker det som et godt minne. Alt fra å lage brød-deig-figurer som vi stekte, til å slikke bollen når mamma lagde marengs til verdensbestene sine! Mange gode minner fra kjøkkenet, og det var nok med på å bane vei for kokkeutdannelsen min!

Jeg synes heller ikke det er pes å bake med knerten, det blir litt ekstra grisete, men han synes det er så stas å få hjelpe til med røring, måling, smaking og forming!
Så dette er stunder jeg og knerten virkelig setter pris på, selv om ingen i huset er no kakemonser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...