torsdag 1. april 2010

Ostekake-kos og late dager!

Knerten har dratt til pappan for litt påskekos, å jeg må inrømme at jeg synes det er KJEDLIGT og stille her uten han. Sliter lixom litt med å finne på noe å gjøre, selv om jeg kunne vasket hus, klær, lagd middag, ryddet i hagen, gått tur med hunden etc så blir alle "aktiviteter" mye kjedeligere uten knertens liv og røre innenfor husets fire vegger.

Kake og bakedilla mi har ikke lagt seg roligt enda, så denne fantastisk deilige ostekaka gikk i forma for et par dager siden, å ble prøvesmakt idag! DEILIG DEILIG DEILIG. Så deilig at jeg deler oppskriften!


Du trenger:

150 g smør/margarin
1 pk kornmokjeks
2 philadelfia ost
1 lettrømme
1 kremfløte
1 pk sitrongele (kokes opp med 4 dl vann)
1 ts vaniljesukker
1,5 dl melis
1 pk gele til pynt

- Kok gele - sett kald, skal ikke stivne

- Knus kjeks og smelt smør, bland dette sammen og ha i en rund kakeform. Trykk det hardt sammen med skje e.l. Sett i kjøleskap.

- Pisk fløten til krem og sett kald

- Bland sammen i en litt stor bolle philadelfia, rømme, melis og vaniljesukker og rør til det er jevnt.

- Hell i kald gele

- Vend i kremfløte

- Hell over bunnen og sett kald noen timer, helst over natta

- Etter at den er stiv, lag pyntegele med 1/2 mengde vann, sett kald og hell på. Stivner ganske fort. Men kaka må være stiv først! Godt og fint med frukt under geleen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...