søndag 24. juli 2011

Fine Sangen.


Etter den forferdelige tragedien som har rammet oss alle er det godt å hvile tankene på
noe annet en gang i blandt.
Maria Mena har laget en nydelig versjon av sangen Mitt lille land.
Hun skrev i den forbindelse at hvis en person kunne finne trøst i denne sangen , ville det være fint!

Jeg har hørt sangen gang på gang å kan ikke høre meg lei.
Jeg lukker øynene og alle de sterke senene som har blit vist gang på gang på tv
de siste to dagene går forbi. Hverdagen går videre.

Jeg håper ofrene som har opplevd de grusomme handlingene på utøya; og familiene som
sitter igjen klarer å finne styrke å komme seg videre.
Hjertet mitt blør for de stakkars menneskene!

Hvis en mann kunne ha så mye hat, tenk så mye kjærlighet vi kan gi hverandre!
Dette sa en sterk og tapper jente som var på utøya og opplevde massakrene.

Jeg tenner lys og sender alle mine tanker til de som føler smerte i disse dager!

Mitt lille land
Et lite sted, en håndfull fred
slengt ut blant vidder og fjord

Mitt lille land
Der høye fjell står plantet
mellom hus og mennesker og ord
Og der stillhet og drømmer gror
Som et ekko i karrig jord

Mitt lille land
Der havet stryker mildt og mykt
som kjærtegn fra kyst til kyst

Mitt lille land
Der stjerner glir forbi
og blir et landskap når det blir lyst
mens natten står blek og tyst

Mitt lille land
Et lite sted en håndfull fred
slengt ut blant vidder og fjord

Mitt lille land
Der høye fjell står plantet
mellom hus og mennesker og ord
Og der stillhet og drømmer gror
Som et ekko i karrig jord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...