onsdag 8. juli 2009

Skjørt i lange baner!!

Har sysslet litt forran symaskinene de to siste kveldene, etter en deilig uke i danmark klødde det i syfingrene.. Jeg har laget noen skjørt som kommer for salg på snellesida. eller mail meg gjerne om dere ser noe som frister :) silham85@hotmail.com

Farmors Hemmeligheter heter dette skjørtet, historien bak er "farmors" (lisas farmors) hemmelige stofflager som hun først nå åpner for omverden :) jeg elsker dette stoffet, og det øser over med ideer jeg har lyst til å bruke dette stoffet til, men en dag går det vell tomt. Tynt og deiligt i sommervarmen!! :)
Svigermors drøm, dette stoffet har vært et sengetøy, som mamman til sambo sydde i sine yngre dager :) svigermor har nok hatt mange søte drømmer under dette dynetrekket!
Sambo måtte trygle litt for å få dette stoffet, for han vet jo hvordan jeg er når det kommer til stoffer jeg forelsker meg heeelt i, han holdte på å spørre om han kunne få kjøpe de gamle 70talls gardinene i vaffelvogna på vestkantstorget, for jeg er helt gal etter dem!
Heldigvis kunne svigermor unnlate dette dynetrekket, slik at det kunne gå under saksa mi! :)
Pippis skatt! Mange små jenter drømmer nok om å være like sterk som pippi, like tøff, like rik og like snill! :) Pippi er jo en fantastisk liten jente som jeg også så opp til da jeg var liten !
Her har jeg mixet nye stoffer fra S&S og pippifiguren er klippet ut av noen søøøøte barnegardiner funnet på loppis en gang i tiden! Med en inspirasjonskilde som pippi så kanskje det drypper noen gullmynter ut av veska på våre små også en dag! Hvem vet...
Åh som jeg elsker dette stoffet! Du kan tro hjertet mitt hoppet over et par slag når dette stoffet åpenbarte seg på et loppisbord på siggerud! Jeg har ikke helt visst hva jeg ville bruke det til, etter som jeg liker å spare litt på godbitene, men nå hadde jeg så lyst til å sy litt av det at jeg måtte la det gå under saksa! ! ! Trekløver er lett å finne, men firkløver må du ha virkelig god tolmodighet for å se !! Hver sommer i min oppvekst fant bestefaren min en firkløver til meg, slik at jeg kunne ønske meg noe å se om det gikk i oppfyllelse! Fantastisk bestefar med en utrolig tolmodighet når det kom til oss barn! I dette tilfellet ble det et trekløver :)

Fallende epler kom dalende ned i postkassa mi når Kira på tettinntilforumet ville at je skulle bruke dette stoffet til en applikasjon på en dress jeg sydde for henne, Restene av applikasjonsstoffet fikk jeg beholde, å nå kan noen andre fargeglade små overta det :)

Et skjørt blir til av en gardin som har hengt i et annet hjem. Kanskje i en romantisk sommervilla ved skjøen, der eierne av huset ikke hadde noe annet å se på enn havet utenfor stuevinduet, så da valgte de å utsmykke vinduene med dette herlige stoffet! :) Duse farger, romantikk og kanskje et par glass rødvin på kvelden, det kalles ekte sommeridyll, ved sjøen vell og merke!
Dette skjørtet er ypperlig til å vasse i sjøkanten med, du slipper å bli våt på klærne, å du slipper å være inne for å se på det herlige stoffet.. Toppen av glede, man kan vasse i sjøkanten, nyte lukten og titte ned på beina sine å se vakre duse sommerblomster. Her ble jeg så sommeryr at jeg tror jeg må lage et likt skjørt til meg selv gitt!!!

Nå er det sent på natten her på kolboten, men det er da de gode historiene blir til :)
Jeg har kost meg med syingen de siste dagene, jeg har blitt tante å gleder meg til å produsere litt småting til lille Jørgen.. Jeg har faktisk aldri sydd så smått før, så dette blir spennende.. Svei av noen kroner på Stoff og stil idag, så ny og frisk inspirasjon har lagt seg over meg!
Å har jeg sagt det før?? jeg elsker komentarer her i bloggen min!!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...