torsdag 4. juni 2009

Bestemor Valborgs DEILIGE Eplekake


Ingen over, ingen ved siden av!
Når Besten (pappan min) er på besøk må vi ha kaker til kaffen.
Denne kaka er enkel og DEILIG
Nå som jeg frister slik må jeg jo dele oppskriften også!

4 egg
5 dl sukker
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 dl melk
225 g smør
5-6 dråper mandel essens
4-5 epler
kanel+perlesukker

-Pisk egg og sukker til en luftig eggedosis
-tilsett det tørre
-Kok melk med smør oppi til det smelter(skal haes i røra mens det er rykende varmt)
-tilsett mandeldråpene
- skjær epler i båter, med skall.
-Hell kakerøra i en rund springform, 26-28cm
- Dytt eplebitene nedi røra og strø på kanel og perlesukker

Stek ved 180 grader i ca 40 min
Om du vil lage en langpannekake må du dobble oppskriften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...