søndag 24. mai 2009

Deilige Kalorier!!


I går kveld hadde vi sen middag. Pappa er på besøk og vi holder på i hagen fra morgen til kveld!
På menyen sto: Lammeskanker med potet/hvitløks pure. Confisert løk, stekt champinjong, og smørdampet nykål og gulerøtter.
Til dessert hadde vi denne sjokokaka! MEKTIG, mørk og kraftig, akkurat slik en perfekt sjokoladekake skal være. Jeg og William lagde bringebær saus til! NYDELIGT!!
Kaka er så god at jeg nesten må dele oppskriften :)
150g 70% sjoko
140g sukker
4 egg
80 g smør
2 ss seterrømme
Smelt sjokoladen og smør i vannbad, rør inn rømmen
Pisk egg og sukker til eggedosis
Bland disse to massene forsiktigt
Hell i en 20 cm springform
Stek først 15 min på 150 grader slik at kaka får satt seg :)
Stek så i 30 min på 180 grader.
Når kaka er ferdig avkjøles den opp ned.
Så skal denne deilige glasuren på!
350 g 70% sjoko
2 dl varm fløte.
-blandes sammen!
Bringebærsausen min!
skallet av 1 sitron
150 g sukker
1 dl vann
1 vaniljestang
150 g bringebær
Kokes til boblene blir litt seige
moses og serveres

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...