torsdag 12. mars 2009

Utrolig lekre bilder fra Amazonas!

Fant disse bildene på en fotoside, å jeg har forelsket meg totalt i dem!
Prøvde å bestille noen av dem i stort format, men oppløsningen på bildene strakk ikke til, så da må jeg heller pryde siden min med dem! Jeg elsker fargene, å kunne godt tenke meg det første bildet, stoort, blåst opp. slik at jeg kunne hengt det over sofaen. eller i "kosekroken".
Kjenner at jeg blir glad og varm i hjertet å av se på de!!


En av mine Tettinntil venninner driver å går fotoskole nå, jeg skulle ønske jeg hadde tid og mulighet til å gjøre det samme, å lære meg å ta perfekte bilder, lære om riktig lys, oppløsning, lukkertider, blendere etc etc er noe jeg virkelig kunne tenke meg, men dyrt er det å jeg har heller ikke mulighet til å bruke hverken dager eller kvelder til det formålet.
Kanskje jeg heller må snike til meg noen nybegynnertrix :)

Kokken på bildet her minner meg om william, han elsker å være med på kjøkkenet, blande, heller, mixe, grise, kutte, steke og smake.
Jeg tør ikke å gi han de skarpeste knivene enda, men han er flink da :)
Skulle bare ønske han var litt mer villig til å smake på nye ting, ikke bare pannekaker, vaffler og ting som han vet er godt. Han har fått for seg at han ikke liker salt siden han er gutt, å det må jo en mamma skjønne!! Skjønner du :)
Leke med ilden er ikke no vi gjør her i huset, men jeg har vært farlig nær å brenne ned kåken et par ganger, når jeg skulle legge mer ved i ovnen. I et uoppmerksomt øyeblikk raser det ut glødende kull utover gulvet. Å hva gjør man da.. kan ikke akkurat skuffe det opp på avisa som ligger i ved kurven, så før jeg fant på no fornuftigt å gjøre ble det svimerker i gulvet.¨
Får bare håpe det kan bli ny parkett en gang i fremtiden :)
Idag har jeg hatt totalrensing av badet. Pat (bikkja) har fått en stygg uvane, å tisser under badekaret om han ikke klarer å holde seg når vi er på jobb. Odøren er ikke akkurat deilig om det kommer vann under der når vi dusjer. Så idag mekka vi av badekarfronten, å operasjon VASKING ble satt i gang. Det så helt forjævligt ut under der. tror ikke det har blitt vaska ordentlig siden badekaret ble satt inn der, ehh 50 tallet en gang kanskje.
Tykt ekkelt støvlag, grisete og pat sin pisslukt. Spyla med dusjen, helte på en halv flaske grønnsåpe og lot det trekke mens jeg henta W i barnehagen. Vi måtte inn på butikken for mer vaskemiddler. William ville hjelpe å spruta i vei med jif sprayen. Kanskje litt flere steder enn nødvendig, men god lukt ble det jo :) Etter litt skuring ble det rent og pent. Dro av den beskyttelsesgreia (silikonlist heter det kanskje) å skura under den.. hun dama som bodde her før tror jeg hadde langt mørkt hår, det så hvertfall slik ut bak lista. Malings-skrape og jif skurekrem tok bort det værste, men jeg gleeeeder MEG til nytt bad om noen år!!
(ut å lete etter baderomsinspirasjon) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for dine ord ;) Jeg setter pris på hvert eneste ett!

*SMASK*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...